14 Απρ 2012

Μια μεγάλη φασαριόζικη οικογένεια...

     Η συκωταριά με όλα τα παρελκόμενα της ήρθε αποστειρωμένη στο ταπεράκι από τη μαμά του Ανέστη. Καθάρισα κρεμμυδάκια, μαρούλι, άνιθο δυόσμο, τα ψιλοέκοψα σε αναλογίες που δεν ήξερα αν είναι σωστές και μέσα μου βλαστήμησα όλα τα προηγούμενα έτη που δεν έδειξα κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την προετοιμασία της μαγειρίτσας...μετά από αμέτρητα τηλέφωνα σε μαμά και πεθερά (που παρεμπιπτόντως η καθεμία την μαγειρεύει διαφορετικά)- ίντερνετ δεν τόλμησα να ανοίξω γιατί θα μπερδευόμουν χειρότερα-τα έβαλα να βράσουν. Σε λίγα λεπτά περίεργη άνοιξα το καπάκι της κατσαρόλας και  τα αρώματα από τα μυρωδικά ξεχύθηκαν...είναι απίθανο που μπορεί να σε ταξιδέψει μια μυρωδιά...και εμένα με πήγε περίπου 400 χιλιόμετρα μακριά...στο Ομόλιο, το χωριό της μαμάς μου....εκεί που είναι μαζεμένη όλη η οικογένεια μου, οι γονείς και τα αδέλφια μου με τις δικές τους οικογένειες...εκεί που κάθε χρόνο κάνουμε Πάσχα από παιδιά...σήμερα η μαμά μου θα είναι όλη μέρα στην κουζίνα για να ετοιμάσει μαγειρίτσα και ο μπαμπάς θα έχει καταπιαστεί να κάνει τη σούβλα και τον έξω χώρο...τα αδέλφια μου θα κουνάνε τις κόρες τους στην κούνια που πριν από τριαντα χρόνια ο μπαμπάς είχε κάνει για εμένα...
      Είναι η οικογένεια μου...είμαστε πολλοί και φωνακλάδες...εκεί που μαλώνουμε για τις αγεφύρωτες διαφορές μας εκεί αγκαλιαζόμαστε...μια τυπική Ελληνική οικογένεια....με όλα τα καλά και τα κακά της...γιατί ποτέ δεν βρίσκεις μόνο το ένα από τα δυο...τα αντίθετα είναι εντελώς αδιαίρετα και αλληλοεξαρτώμενα και δεν μπορεί  το ένα να υπάρξει χωρίς το άλλο. 
     Αυτή η οικογένεια αυτές τις μέρες μου λείπει φοβερά...Χριστούγεννα και Πάσχα είναι γιορτές που θέλω να τους έχω όλους τριγύρω μου...να συζητούν δυνατά μέχρι να με πονοκεφαλιάσουν, να ετοιμάζουν ένα σωρό φαγητά και να τρώνε για μέρες αυτά που έχουν φτιάξει για μια μόνο μέρα, να προσπαθούν να λύσουν τα άλυτα και να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα, να με μαλώνουν για τα κιλά μου (όλοι τους)...και να ρίχνουμε και ένα χορό...
    Μου λείπει και το Πάσχα στο χωριό...η συνάντηση με αγαπημένους συγγενείς, η περιφορά του Επιταφίου στο μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου πριν βραδιάσει, το βράδυ της Ανάστασης το χωριό να σείεται από τα βαρελότα, το τσούγκρισμα των αυγών στο προαύλιο της εκκλησίας, η περισσή φροντίδα να φτάσει το Άγιος Φως στο σπίτι για να σταυρωθεί η εξώπορτα...η μέρα του Πάσχα όλοι γύρω από ένα τραπέζι να κοιτάμε σκασμένοι από το φαγητό ο ένας τον άλλο και να υποσχόμαστε ότι δεν θα το ξανακάνουμε...λόγω της δουλειάς του Ανέστη ήταν αδύνατον να πάμε...και αυτό με έκανε να τους αποζητώ όλους ακόμα πιο πολύ ...να νοσταλγώ ακόμα και τα πιο μικρά καθημερινά πράγματα... 
     Η μαγειρίτσα έγινε, περιμένει να την αυγοκόψω....σήμερα θα κάνουμε Ανάσταση στην εκκλησία του Ροδίτη...ενός χωριού που νιώθουμε δικό μας από τότε που χτίσαμε το σπίτι μας και στο οποίο μεγαλώνει η οικογένεια μας...αύριο περιμένουμε τους κουμπάρους μας και τα βαφτιστήρια μας, που τους νιώθουμε σαν δεύτερη οικογένεια....θα φάμε για πρωινό ότι περίσσεψε από την μαγειρίτσα και θα βουτήξουμε το τσουρέκι μας στον καφέ...ελπίζω να κάνει ωραίο καιρό για να ξεχυθούμε στην αυλή, να μαζέψουμε ήλιο και όμορφες αναμνήσεις...ήρθε η ώρα που εγώ και ο Ανέστης θα πρέπει να χτίσουμε τις δικές μας αναμνήσεις...τις δικές μας συνήθειες και αγαπημένες ρουτίνες...αυτές της οικογένειας Λαζαρίδη....για να μας θυμάται το ίδιο γλυκά όταν μεγαλώσει ο Νικόλας!
Όπου και να είστε να περάσετε όμορφα...όπως ακριβώς επιθυμείτε
Καλή Ανάσταση

14 σχόλια:

  1. Αχ κοριτσακι μου με εκανες να γελασω να κλαψω να νοσταλγησω. Να κανεις τον σταυρο σου να εισαι καλα εσυ η οικογενεια σου και οσοι αγαπας , και να εχει ο Ανεστης σου την δουλεια του και ας μην εισαι με τους δικους σου! Εμεις απο την Μ. Δευτερα εχουμε μεινει χωρις δουλεια! Καταλαβαινεις . . . Με τρια παιδια! Να λες δοξα τον θεο! Να εισαι παντα καλα και να περνας καλα με τους αγαπημενους σου! Καλη Ανασταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου θύμισες εμένα και την δική μου ιστορία! Κ εμείς μακριά απο τις οικογένειες μας, μακριά από κουμπάρους και φίλους...μόνοι μας θα κάνουμε Πάσχα φέτος, όπως κάναμε και Χριστούγεννα! Διάθεση για Πάσχα και πολλά πολλά δεν έχω...θα βάλω όμως το χαμόγελο μου...θα πιώ και κανά κρασάκι...θα φτιάξει η διάθεση, που θα πάει!! Την υγειά μας να έχουμε...ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σου εύχομαι ολόψυχα και καλά να περάσετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάπως έτσι ήταν και η δική μου πατρική οικογένεια...Με έκανες να νοσταλγήσω παλιές χαρούμενες εποχές...πριν τον θάνατο της αδερφής μου...πριν ο αδερφός μου αρχίσει τα υπερατλαντικά ταξίδια...Φέτος θα είμαστε μια μεγάλη παρέα μιας και θα μαζευτούν τα αδέρφια και οι γονείς του άνδρα μου...αλλά και από εκεί λείπει η φωνακλού μας...Την υγεία τους να έχουν όλα τα αγαπημένα μας άτομα λοιπόν...και ας είμαστε χώρια στις γιορτές!!!Καλή Ανάσταση!!!Καλό Πάσχα!!!Να περάσετε όμορφα γλυκιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΝΑΙ, ΜΑΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΣ ΝΙΚΟΥΛΑ ΜΟΥ!!!!!!
    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ!!!!!!!!
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΣΤΕ ΜΑΚΡΙΑ , ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ!!!!!!
    ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΑΖΕΥΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΩΤΟΑΣΠΙΔΕΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΕ ΤΟΝ ΑΝΕΣΤΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΣΟΥ!!!!!
    ΣΒΟΥΡΙΧΤΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γλυκιά μου...σε καταλαβαίνω πολύ!! Αυτές οι μυρωδιές ε; Χαίρομαι που τόλμησες μικρή νοικοκυρούλα κι έκανες φέτος εσύ μαγειρίτσα...εμ βέβαια είσαι μαμά!!! Εχω περάσει μαγευτικά καλοκαίρια στο Στόμιο.Το χωριό σου το ξέρω...Τα τελευταία χρόνια πήγαινα κάθε χρόνο με τη δουλειά...αχ πόσο αγαπώ αυτό το μέρος!!!Να περάσετε όμορφα κοριτσάκι μου πολλές ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αχ βρε κορίτσι κι εγώ νιώθω απόλυτα όσα περιγράφεις... Πάσχα στο χωριό όλο μυρωδιές, γέλια, βόλτες, μυστικά, φίλους, συγγενείς, εκκλησία, καλοπέραση... ξεγνοιασιά! Τώρα καλούμαστε να κάνουμε το ίδιο για τα παιδιά μας, δημιουργώντας νέες αναμνήσεις για εμάς τους ίδιους!
    Να 'σαι καλά, να περάσετε όμορφα και καλό σας Πάσχα!!
    Φιλιά και ευχές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη!Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα έλεγα πολλά, δε λέω τίποτα...Άγγιξες ευαίσθητη χορδή μου..Να είστε πάντα καλά, να χαίρεσαι τον άντρα σου και την οικογένεια σου...Σε φιλώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΝΙΚΟΥΛΑ ΜΟΥ!!!!!!!
    ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΕ ΤΟΝ ΑΝΕΣΤΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΝΙΚΟΛΑ ΣΑΣ!!!
    ΘΑ ΒΑΛΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑ ΧΕΡΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΧΙΛΙΑΣΟΥΜΕ;
    ΕΓΩ ΖΗΤΗΣΑ 100 ΚΙ ΕΣΥ ΛΕΣ 1000;
    ΑΝΤΕ, ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΤΕ ΝΑ ΤΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά! με υγεία με χαρά..
    Χρόνια Πολλά και για τον Ανέστη σου!...να τον χαίρεσε!!
    Να περνάτε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ..να τους χαιρεσε..Αγαπη και Χαρα σε σενα και σε ολους τους Αγαπημενους σου..να σε καλα..σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χριστοσ ανεστη τι μου θυμισες τωρα ειμαι η βασω απο λαρισα και η κομοτηνη ειναι η ,πολη που σπουδασα τοσες αναμνησεις μαζεμενες !!!το καφενειο ενταξει ετοιμαστηκε;;;evvagr@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χριστός Ανέστη Νίκη μου!Να χαίρεσαι τον καλό σου και του χρόνου με υγεία να περασετε όμορφο οικογενειακό Πάσχα!Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή