1 Απρ 2012

Σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα....

Παρασκευή,  29 Μαρτίου 2012, περασμένα μεσάνυχτα
    "'Εχω τόση υπερένταση συσσωρευμένη που δεν μπορώ να κοιμηθώ παρόλη την κούραση μου...ξάπλωσα, στριφογύρισα δεξιά αριστερά, ίσιαξα το πάπλωμα γιατί νόμιζα ότι με ενοχλούσε, τίναξα το μαξιλάρι μου...μάταια...αποφάσισα να σηκωθώ και να έρθω στον υπολογιστή....
     Το σπίτι είναι ήσυχο, όλοι κοιμούνται και ευκαιρίας δοθείσης ανέσυρα μνήμες από όταν ήμουν κοριτσάκι 5 ετών...τότε που μετακομίσαμε οικογενειακώς στην Κομοτηνή...χειμώνα καλοκαίρι, 7 μέρες την εβδομάδα θυμάμαι τον πατέρα μου κάθε απόγευμα να πηγαίνει στο καφενείο...όση δουλειά και αν είχε στο σιδεράδικο το απόγευμα του ήταν ιερό...και πάντα αφιερωμένο στο καφενείο...οι μόνες φορές που οι φίλοι του εκεί του έβαλαν απουσία ήταν όταν ήταν άρρωστος...και όταν δεν είχε διάθεση για να πάει στο καφενείο ξέραμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την υγεία του... Για τριάντα χρόνια είναι θαμώνας σε ένα συγκεκριμένο καφενείο......στην πλατεία Κομοτηνής, εκεί που παλιά συγκεντρώνονταν κυρίως Πόντιοι...και ενώ η ονομασία του ήταν "Θρακικον" όλοι το ξέρανε σαν "Ποντιακό"...ακόμα και όταν μετά από χρόνια ο Σύλλογος Ποντίων μεταστεγάστηκε στην Βενιζέλου αν ρωτήσεις κάποιον που είναι το παλιό Ποντιακό θα σου δείξει εκείνη την πλευρά της πλατείας....την δυτική...
     Τα καλοκαίρια η μαμά μου με έντυνε με τα καλά μου-φουστανάκι πέδιλα και μια ζακέτα στο χέρι (για να μην κρυώσει το παιδί!!!)...το μαλλί χτενισμένο να μην ξεφεύγει τρίχα  και με το που σουρούπωνε ο πατέρας μου με έπαιρνε μαζί του...για να κάνουμε βόλτα στην πλατεία...είχαμε τη δική μας ρουτίνα...τη δική μας διαδρομή...πρώτα στην Μπονάτσα για σάντουιτς με λουκάνικο (που το τρώγαμε από μισό) ή στο Ντοναλντ για μπιφτέκι μετά στον Ανδρεάδη για καραμελωμένα στραγάλια ή λουκουμάκια και η βόλτα πάντα κατέληγε για πορτοκαλάδα με ανθρακικό στο καφενείο του...
    Τα χρόνια πέρασαν εγώ μεγάλωσα και οι βόλτες στην πλατεία με τον πατέρα μου σταμάτησαν... πάντα όταν περνούσα έξω από το καφενείο έριχνα μια κλεφτή ματιά για να τον βρω ανάμεσα στους θαμώνες, που άλλοτε έπαιζαν τάβλι και άλλοτε μπουρλότ, άλλοτε παρακολουθούσαν αγώνα, άλλοτε μιλούσαν φωναχτά για τις πολιτικές εξελίξεις...πάντα υπήρχε κάποιος που με έβλεπε και σκουντούσε τον πατέρα μου δείχνοντας με...εκείνος σηκωνόταν από την καρέκλα του, ερχόταν έξω και αφού τον φιλούσα πεταχτά (τρελή αδυναμία λέμε!!!) πήγαινε πίσω στην παρέα του....
    Τώρα κάθε φορά που περνάω είμαι μαζί με τον Νικόλα...τον αφήνω στην πόρτα και τρέχει ανάμεσα στα τραπέζια να βρει τον παππού του...εκείνος τον σηκώνει αγκαλιά και τον πηγαίνει βόλτα στα αυτοκινητάκια...και είμαι σίγουρη ότι αν μεγαλώσει λίγο ακόμα τα καλοκαιρινά απογεύματα θα τον παίρνει από το χέρι για να κάνουν τα ίδια πράγματα που κάναμε μαζί...και μπορεί η Μπονάτσα να έχει εδώ και πολλά χρόνια γκρεμιστεί και στη θέση της να δεσπόζουν τα goodies τους  εκείνοι θα βρουν την δική τους διαδρομή....τη δική τους βόλτα...
     Πριν από κανένα μήνα ο ιδιοκτήτης του καφενείου ξεκίνησε τις διαδικασίες για την συνταξιοδότηση του και πρότεινε στον Ανέστη να συνεχίσει εκείνος....το σκεφτήκαμε από εδώ το νουνίσαμε από εκεί...και αποφασίσαμε να ρισκάρουμε....από 1η Απριλίου το καφενείο θα λειτουργεί με νέα διεύθυνση....και ελπίζω, εύχομαι, αισιοδοξώ να είναι από εκείνα τα ρίσκα που μετά από χρόνια θα τα σκεφτόμαστε και θα λέμε "τι καλά που εκείνη τη χρονική στιγμή πήραμε βαθιά ανάσα και πέσαμε να κολυμπήσουμε  στα βαθιά"...
 Καλό σας μήνα!!!!

23 σχόλια:

  1. Χαίρομαι που ..σουλατσάροντας σε βρήκα.όμορφη αφήγηση..όμορφες εικόνες..Κοριτσάκι μου σου εύχομαι ολόψυχα κάθε επιτυχία σε αυτό που ξεκινάς.Είναι όμορφη ιδέα όταν θα τη στολίσεις με δικές σου νεανικές νότες και είμαι σίγουρη οτι τις διαθέτεις.Αχτιδένια φιλάκια..και ..όλα θα πάνε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχτίδα, καλώς ήρθες στο σπίτι μου...ευχαριστούμε για τις ευχές! προς το παρόν είμαι σε διαδικασία καθαρίσματος...με το που θα τελειώσω θα ξεκινήσω τα της διακόσμησης!!!

      Διαγραφή
  2. Μου άρεσε η αφήγησή σου!Καλή αρχή,ελπίζω σε κάποια βόλτα στην πλατεία να σε βρω,αν και είμαι καινούρια και δεν ξέρω ακόμη καλά τα μέρη για να καταλάβω σε ποιο καφενείο αναφέρεσαι. Εύχομαι ωστόσο τα καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Δέσποινα! όπως σου είπα θα χαρώ πολύ να σε γνωρίσω!!!!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχα!!!! Μια υπέροχη βόλτα στα σοκάκια μιας πόλης γεμάτης αναμνήσεις και τώρα να η ευκαιρία σας να γίνεται μέρος αυτών των αναμνήσεων που κάποιοι άλλοι θα χτίσουν στα τραζακια του καφενέ σας!!! Σας εύχομαι ολόψυχα καλή συνέχεια και συγχαρητήρια για την απόφαση...Είμαι σίγουρη ότι δεν θα το μετανιώσετε ποτέ...Φιλιά για μια νέα κι υπέροχη νέα εβδομάδα στη νέα σας ζωή και στη νέα διεύθυνση...Καλές δουλειές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ευτυχισμένες στιγμές!!!!
    Είμαι σίγουρη πως την αγάπη που νιώθετε σ΄ αυτό το καφενείο θα την μεταδώσετε και σε άλλους και αυτό το μέρος θα γίνει το καταφύγιο των ονείρων σας!!!
    Καλές δουλειές!!!
    Καλό μήνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Εύχομαι όλα να πάνε καλά...και αν θα έρθετε στην Κομοτηνή θα ξέρετε που θα με βρείτε!!!

      Διαγραφή
  5. Ωραίες εικόνες..
    Καλές δουλείες!!! Αισιοδοξία και όλα θα πάνε καλά!!!
    Θα κανονίσουμε συνάντηση εκεί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αγγελική...έλα εσύ και θα κανονίσουμε για καφέ σε πιο νεανικά στέκια!!!!Andria

      Διαγραφή
  6. ΤΙ ΓΛΥΚΙΕΣ ΑΝΑΜΗΝΗΣΕΙΣ!!!!!!!!
    ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ!!!!!!!!!
    ΚΑΝΑΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΡΑΤΕ, ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!
    ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!!
    ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ , ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΜΑΣ!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Ρένα!!!! Καταλαβαίνεις τώρα γιατί το μυαλό μου είναι σκορπισμένο αυτές τις μέρες;;;;

      Διαγραφή
  7. Εύχομαι καλές δουλειές και καλή αρχή!!
    Σίγουρα όλα θα πάνε περίφημα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ!!!!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κοριτσάκι μου συνονόματο, ήρθα κι εγω βολτα μαζί σου στα παλια! Την αμφίεση την έχω φουστανακι-πεδιλο -ζακετάκι, έτσι μεγαλώσαμε, τα κερασματα λίγο διαφερουν από αυτα των δικών μου αναμνήσεων, μα δεν πειραζει, η αίσθηση είναι η ίδια!
    Για το καινούριο σας ξεκίνημα ευχομαι να είναι καλορίζικο!
    Ξερω απο πρωτο χερι τα ζόρια του ελευθερου επαγγέλματος και την κούρασή του, αλλά ξερω και ποση χαρα μπορει να σου δώσει, πόση ικανοποίηση μπορείς να νιώσεις έστω και μόνο απο μια καλή κουβέντα που θα σου πει κάποιος!
    Πιστευω ότι καλά κανατε και τολμήσατε!
    Φιλιά σας στελνω και χίλιες ευχές, δυσκολη η εποχή ,αλλά "η σφιξη βγαζει λάδι" έλεγε η γιαγιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νίκη μου η απόφαση που πήρατε μονο σε καλό μπορει να σας βγει!Το καφενειο αποτελει τον συνδετικό κρίκο της παλιας γενιας με την καινούρια..Εχετε πολλά ακομη να ζησετε σε αυτό το σημείο!Καλή δύναμη και καλές δουλειές πάνω απ'όλα με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαίρομαι πολύ όταν βλέπω ανθρώπους να ρισκάρουν! Πράγμα που εγώ δεν το έχω και μαλώνω τον εαυτό μου γιατί πάντα μένω με την απορία του τι θα γινόταν αν... Σας εύχομαι καλή αρχή και καλορίζικο. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλη αρχη.ειμαι απο λαρισα και σπουδασα κομοτηνη ειναι μια πολη που αγαπω και μου λειπει πολυ σε παρακολουθω γιατι μου τη θυμιζεις και σε θαυμαζω θελω πολυ να επικοινωνω μαζι σου evvagr@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή αρχη!!! Ανυπομονώ να έρθω να πιω τον καφέ μου εκεί (λουκουμάκι θα έχει?) αλλα επειδή θα καθίσουμε πολύ θα παραγγείλουμε και ένα τσιπουράκι και αν πάρει ο παππούς και την Στεφανία μαζί με τον Νικόλα για λουκάνικο, θα παραγγείλουμε ΠΟΛΛΑ τσίπουρα!!!!)
    Μέσα από την καρδιά μου, αλήθεια το πιστεύω ότι θα πάει καλύτερα από ότι περιμένετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανέστηηηηηηηη, Andriaaaaaaaa, Νικόλααααααααααα,
    Σας εύχομαι απ' την καρδιά μου ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και το "καφενείο" να γίνει στέκι καλλιτεχνικό, στέκι σκεπτόμενων, πολιτικοποιημένων, όχι κομματικοποιημένων, τόπος δημιουργίας, τόπος για όλους, τόπος "δικός μας"!!!
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είμαι σίγουρη πως όλα θα πάνε καλά. Τέτοια στέκια χρειάζονται εδώ στην Ελλάδα. Εκεί που το παρελθόν συναντά το παρόν και μαζί γίνονται μέλλον... Σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου κάθε καλό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλορίζικο! Καλές δουλειές σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου! Καλά κάνατε και ρισκάρατε δεν γίνεται αλλιώς..
    Όλα θα πάνε καλά!...Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μου αρέσει πολύ ο άμεσος τρόπος που γράφεις, δε θυμάμαι αν στο έχω ξαναγράψει... Σας εύχομαι να πάνε όλα καλά με το νέο σας ξεκίνημα και είμαι σίγουρη ότι δε θα το μετανιώσετε!! Πιστεύω πως αρκούν η αγάπη και το μεράκι για να κρατηθεί ένας τέτοιος χώρος ζεστός και γεμάτος χαμογελαστούς ανθρώπους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή